Beijing, här kommer jag!

Nu är det inte långt kvar. Jag ska nämnligen till Beijing på söndag. Jag är så nöjd, det ska bli hur kul so helst. Jag har varit där en gång tidigare, nyår 2006/2007. Jag förälskade mig i alla fall i staden. Den är så otroligt stor men ändå så charmig. Klart, det är jobbigt med alla försäljare som rycker en i armarna och säger ”Okeej, to få wan dollah” angående Rolexkopior, men det finns massor av superintressant att hitta i varje hörn. Hutongerna är verkligen något speciellt, jag ska skynda mig att kolla igenom så många som möjligt så länge de finns kvar. Det kryllar av konstiga affärer med konstiga saker. Till och med varuhusen är konstiga eftersom de säljer så annorlunda saker gentemot vad de säljer hemma.

Förra gången gick jag på någon slags ohälsosam shoppingspree och kom hem med lite allt möjligt, mest usla kopior. Jag hoppas kunna undvika det denna gång tack vare en dyrare Yuan och en mognare mig. Allvarligt, jag behöver inte fyra solfjädrar, en på sin höjd för att ha som souvernir. Jag behöver inte köpa en iPod som nästan inte fungerar bara för att den är skitbillig. Nja, less is more!

Jag kommer nog inte skriva något medan jag vistas i Beijing eftersom jag hört att WordPress är blockerat av The Great Firewall of China

2 Responses to “Beijing, här kommer jag!”


  1. 1 Viktor 10 mars 2009 kl. 18:15

    Ah, kinabrandväggen! Ett slår för censur.

  2. 2 skit 12 april 2009 kl. 11:38

    Peking heter det, inte Beijing.


Kommentera

